Nem azért puskáztam át magam az egyetmen, mert azt menőnek gondolom. Egyrészt kihívás volt, sokkal nagyobb, mint a tananyag, másrészt visszautasítom az olyan tananyagok bemagolását, ami már 10 éve is elavult tudás volt.
Ha az egyetemek nem akarják, hogy puskázzunk, akkor:
1. Akadályozzák meg. A tanár ne népszabit olvasson ZH alatt.
2. Lebukás esetén nem ejnyebejnye, meg jajjtanárúr necsináljamár, meg majd akkor jösz pótZH-zni. Valamelyik skandi országban két éves egyetemi eltiltás jár érte. Na _AZ_ visszatartó erő.
3. Legyen releváns a tananyag. Kereskedelemszervezés címen ne kelljen már legfrisebb technológiaként megtanulnom, hogy a konzervek manuális árcimkézésekor mire kell figyelni, mert leszarom. Kb 20 éve nem láttam árazópisztoly használatot elmaradt kisABC-n kívül. Mára már mindenki vonalkódos rendszert használ. Na _AZT_ viszont érdemes lett volna megtanulni, sőt, hasznos lett volna a gyarkolatban is bemutatni.
4. Ne tessék már lustának lenni és ne az 1993-ban fénymásolt megsárgult írógéppel pötyögött ZH kérdéseket tesék kiadni, mert 1. ahogy fentebb, ez a tudásanyag már elavult, töriórán a helye, másrészt bizony beszélünk felsőbbévesekkel, és ők odaadták már a kérdéseket. És én is odaadtam a következő évfolyamnak.
5. Tessék olyan vizsgakérdéseket kiagyalni, ami nem kipuskázható. Nem biztos, hogy a tudás legjobb bizonyítéka, ha képes vagyok visszaböfögni a tankönyv adott fejezetét. Megjegyezni és megérteni közt hatalmas tátongó szakadék van. Az alkalmazásról nem is beszélnék.